Treść głównego artykułu
Abstrakt
Autor podejmuje próbę opisania innowacyjnych metod komunikacji społecznej w zakresie bezpieczeństwa publicznego w Polsce. Analizuje powszechnie dostępne przykłady działań, badając metody stosowane przez służby prasowe Policji. Poprzez przegląd opartych o nowe media i Internet kanałów komunikacji, w tym stron, serwisów oraz portali społecznościowych i kontentowych, próbuje wyznaczyć możliwe perspektywy ujednolicenia omawianych działań.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Autor/współautor upoważniony przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem. Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich. Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Autor/Współautor zgłasza utwór do publikacji w czasopiśmie „Rocznik Bezpieczeństwa Międzynarodowego” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Autor/Współautor zachowują prawa autorskie i prawa do publikacji, ale przenoszą prawo do pierwszej publikacji na czasopismo.
Autor/Współautor wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Uniwersytet Dolnośląski DSW na licencji:
Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe,
której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Bibliografia
- Bajka, Z. (2008), Historia mediów. Kraków: TSP.
- Barney, D. (2008), Społeczeństwo sieci. Warszawa: Sic!
- Błaszczyk, R. (2010), Who was first on the air in Poland? The beginnings of private radio stations after 1989. W: I. Biernacka-Ligięza, L. Koćwin (red.), Local and regional media – democracy and civil society shaping proces. Nowa Ruda: Maria.
- Braun, J. (2005), Potęga czwartej władzy. Warszawa: WSiP.
- Castells, M. (2013), Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Dijk, J. (2010), Społeczne aspekty nowych mediów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Goban-Klas, T. (2008), Media i komunikowanie masowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Internetowy System Aktów Prawnych. Pobrano 04 listopada 2015, z: isap.sejm.gov.pl
- Majkowska, G. (2004), O języku mediów. W: Z. Bajka, E. Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów. Kraków: Universitas.
- McQuail, D. (2012), Teoria komunikowania masowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Murdoch, A. (2000), Język public relations – jak promować firmę. Warszawa: Poltext.
- Oficjalny internetowy serwis Policji. Pobrano 4–5 listopada 2015, z: policja.pl
- Portal Socialtracker. Pobrano 5 listopada 2015, z: socialtracker.pl
- Serwis App Store. Pobrano 5 listopada 2015, z: itunes.aplle.com
- Serwis społecznościowy Facebook. Pobrano 04 listopada 2015, z: facebook.com
- Serwis społecznościowy Instagram. Pobrano 05 listopada 2015, z: instagram.com
- Serwis społecznościowy Pinterest. Pobrano 04 listopada 2015, z: pinterest.com
- Serwis społecznościowy Twiter. Pobrano 04 listopada 2015, z: twitter.com
- Serwis społecznościowy YouTube. Pobrano 04 listopada 2015, z: youtube.com
- Sokołowski, M. (2014), Rola służb prasowych w kreowaniu wizerunku Policji. Kwartalnik Policyjny, nr 2/2014, s. 85–91.
- Wirtualne Media, wyniki badań oglądalności stacji TV. Pobrano 02 listopada 2015, z: wirtualnemedia.pl
Bibliografia
Bajka, Z. (2008), Historia mediów. Kraków: TSP.
Barney, D. (2008), Społeczeństwo sieci. Warszawa: Sic!
Błaszczyk, R. (2010), Who was first on the air in Poland? The beginnings of private radio stations after 1989. W: I. Biernacka-Ligięza, L. Koćwin (red.), Local and regional media – democracy and civil society shaping proces. Nowa Ruda: Maria.
Braun, J. (2005), Potęga czwartej władzy. Warszawa: WSiP.
Castells, M. (2013), Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Dijk, J. (2010), Społeczne aspekty nowych mediów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Goban-Klas, T. (2008), Media i komunikowanie masowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Internetowy System Aktów Prawnych. Pobrano 04 listopada 2015, z: isap.sejm.gov.pl
Majkowska, G. (2004), O języku mediów. W: Z. Bajka, E. Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów. Kraków: Universitas.
McQuail, D. (2012), Teoria komunikowania masowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Murdoch, A. (2000), Język public relations – jak promować firmę. Warszawa: Poltext.
Oficjalny internetowy serwis Policji. Pobrano 4–5 listopada 2015, z: policja.pl
Portal Socialtracker. Pobrano 5 listopada 2015, z: socialtracker.pl
Serwis App Store. Pobrano 5 listopada 2015, z: itunes.aplle.com
Serwis społecznościowy Facebook. Pobrano 04 listopada 2015, z: facebook.com
Serwis społecznościowy Instagram. Pobrano 05 listopada 2015, z: instagram.com
Serwis społecznościowy Pinterest. Pobrano 04 listopada 2015, z: pinterest.com
Serwis społecznościowy Twiter. Pobrano 04 listopada 2015, z: twitter.com
Serwis społecznościowy YouTube. Pobrano 04 listopada 2015, z: youtube.com
Sokołowski, M. (2014), Rola służb prasowych w kreowaniu wizerunku Policji. Kwartalnik Policyjny, nr 2/2014, s. 85–91.
Wirtualne Media, wyniki badań oglądalności stacji TV. Pobrano 02 listopada 2015, z: wirtualnemedia.pl