Treść głównego artykułu

Abstrakt

Autor podejmuje próbę opisania innowacyjnych metod komunikacji społecznej w zakresie bezpieczeństwa publicznego w Polsce. Analizuje powszechnie dostępne przykłady działań, badając metody stosowane przez służby prasowe Policji. Poprzez przegląd opartych o nowe media i Internet kanałów komunikacji, w tym stron, serwisów oraz portali społecznościowych i kontentowych, próbuje wyznaczyć możliwe perspektywy ujednolicenia omawianych działań.

Słowa kluczowe

bezpieczeństwo komunikacja Internet policja safety communication Internet police

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Błaszczyk, R. J. (2019). Innowacyjne metody komunikowania w zakresie bezpieczeństwa publicznego. Rocznik Bezpieczeństwa Międzynarodowego, 9(2), 238–255. https://doi.org/10.34862/rbm.2015.2.16

Bibliografia

  1. Bajka, Z. (2008), Historia mediów. Kraków: TSP.
  2. Barney, D. (2008), Społeczeństwo sieci. Warszawa: Sic!
  3. Błaszczyk, R. (2010), Who was first on the air in Poland? The beginnings of private radio stations after 1989. W: I. Biernacka-Ligięza, L. Koćwin (red.), Local and regional media – democracy and civil society shaping proces. Nowa Ruda: Maria.
  4. Braun, J. (2005), Potęga czwartej władzy. Warszawa: WSiP.
  5. Castells, M. (2013), Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  6. Dijk, J. (2010), Społeczne aspekty nowych mediów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  7. Goban-Klas, T. (2008), Media i komunikowanie masowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  8. Internetowy System Aktów Prawnych. Pobrano 04 listopada 2015, z: isap.sejm.gov.pl
  9. Majkowska, G. (2004), O języku mediów. W: Z. Bajka, E. Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów. Kraków: Universitas.
  10. McQuail, D. (2012), Teoria komunikowania masowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  11. Murdoch, A. (2000), Język public relations – jak promować firmę. Warszawa: Poltext.
  12. Oficjalny internetowy serwis Policji. Pobrano 4–5 listopada 2015, z: policja.pl
  13. Portal Socialtracker. Pobrano 5 listopada 2015, z: socialtracker.pl
  14. Serwis App Store. Pobrano 5 listopada 2015, z: itunes.aplle.com
  15. Serwis społecznościowy Facebook. Pobrano 04 listopada 2015, z: facebook.com
  16. Serwis społecznościowy Instagram. Pobrano 05 listopada 2015, z: instagram.com
  17. Serwis społecznościowy Pinterest. Pobrano 04 listopada 2015, z: pinterest.com
  18. Serwis społecznościowy Twiter. Pobrano 04 listopada 2015, z: twitter.com
  19. Serwis społecznościowy YouTube. Pobrano 04 listopada 2015, z: youtube.com
  20. Sokołowski, M. (2014), Rola służb prasowych w kreowaniu wizerunku Policji. Kwartalnik Policyjny, nr 2/2014, s. 85–91.
  21. Wirtualne Media, wyniki badań oglądalności stacji TV. Pobrano 02 listopada 2015, z: wirtualnemedia.pl