Treść głównego artykułu

Abstrakt

Artykuł przedstawia przemyślenia autora na temat problematyki komunikacji w wojnie z globalnym terroryzmem. Pokazuje przebiegłą politykę terrorystów islamskich, którzy swoimi działaniami wpędzają Zachód w geopolityczną pułapkę. Polega ona na pokazaniu wojny, nie jako walki z organizacjami terrorystycznymi, ale jako starcia cywilizacji Islamu z cywilizacją Zachodu w myśl klasycznej koncepcji Samuela Huntingtona.

Słowa kluczowe

wojna z terroryzmem starcie cywilizacji strategie komunikacyjne informacja war with terrorism the clash of the civilizations communication strategies information

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Simons, G. (2019). Ponowne przemyślenia nad komunikacją w globalnej wojnie z terroryzmem. Rocznik Bezpieczeństwa Międzynarodowego, 10(2), 91–96. https://doi.org/10.34862/rbm.2016.2.10

Bibliografia

  1. Brophy, P. (2009). Narrative-Based Practice. Farnham: Ashgate.
  2. Countering Violent Extremism (CVE) (2016). Positive Counter-Messaging: Can We do it Alone?, Defence IQ, March.
  3. Cunningham, T. (2010). Strategic Communication in the New Media Sphere. JFQ, (59), 4th Quarter, 110-114.
  4. Eder, M. K. (2011). Leading the Narrative: The Case of Strategic Communication. Annapolis (MD): Naval Institute Press.
  5. Esch, J. (2010). Legitimising the “War on Terror”: Political Myth in Official-Level Rhetoric. Political Psychology, 31(3),. 357–391.
  6. Fernandez, A.M. (2016). Countering the Islamic State’s Message. The Journal of International Security Affairs, Winter, no. 30, http://www.securityaffairs.org/issues/number-30/countering-islamic-states-message.
  7. Fraser, M. (2009). ‘Geopolitics 2.0’, ARI144.
  8. Keck, M.E., Sikkink, K. (1998). Activists Beyond Borders: Advocacy Networks in International Politics. Ithaca: Cornell University Press.
  9. Khondker, H.H. (2011). Role of New Media in the Arab Spring. Globalisations, 8(5), 675-679.
  10. Kissinger, H. (2015). World Order. New York: Penguin Books.
  11. Lord, C. (2006). Losing Hearts and Minds? Public Diplomacy and Strategic Influence in the Age of Terror. Westport (CT): Praeger Security International.
  12. McClanahan, J.R. (2002). America’s Information War on Terrorism: Winning Hearts and Minds in the Muslim World. Carlisle Barracks (PA): US Army War College.
  13. Payne, K. (2005). The Media as an Instrument of War. Parameters, Spring, 81-93.
  14. Simons, G. (2016). Islamic Extremism and the War for Hearts and Minds. Global Affairs, DOI:10.1080/23340460.2016.1152446
  15. Simons, G. (2010). Fourth Generation Warfare and the Clash of Civilisations. Oxford Journal of Islamic Studies, 21(3) 391-412.
  16. Waller, J.M. (2007). Fighting the War of Ideas Like a Real War: Messages to Defeat the Terrorists. Washington DC: The Institute of World Politics Press.
  17. Zalman, A., Clarke, J. (2009). The Global War on Terror: A Narrative in Need of a Rewrite, Ethics & International Affairs, 23(2), 101–113.