Treść głównego artykułu
Abstrakt
Artykuł przedstawia przemyślenia autora na temat problematyki komunikacji w wojnie z globalnym terroryzmem. Pokazuje przebiegłą politykę terrorystów islamskich, którzy swoimi działaniami wpędzają Zachód w geopolityczną pułapkę. Polega ona na pokazaniu wojny, nie jako walki z organizacjami terrorystycznymi, ale jako starcia cywilizacji Islamu z cywilizacją Zachodu w myśl klasycznej koncepcji Samuela Huntingtona.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Autor/współautor upoważniony przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem. Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich. Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Autor/Współautor zgłasza utwór do publikacji w czasopiśmie „Rocznik Bezpieczeństwa Międzynarodowego” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Autor/Współautor udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Rocznik Bezpieczeństwa Międzynarodowego”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Autor/Współautor wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji:
Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe,
której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Bibliografia
- Brophy, P. (2009). Narrative-Based Practice. Farnham: Ashgate.
- Countering Violent Extremism (CVE) (2016). Positive Counter-Messaging: Can We do it Alone?, Defence IQ, March.
- Cunningham, T. (2010). Strategic Communication in the New Media Sphere. JFQ, (59), 4th Quarter, 110-114.
- Eder, M. K. (2011). Leading the Narrative: The Case of Strategic Communication. Annapolis (MD): Naval Institute Press.
- Esch, J. (2010). Legitimising the “War on Terror”: Political Myth in Official-Level Rhetoric. Political Psychology, 31(3),. 357–391.
- Fernandez, A.M. (2016). Countering the Islamic State’s Message. The Journal of International Security Affairs, Winter, no. 30, http://www.securityaffairs.org/issues/number-30/countering-islamic-states-message.
- Fraser, M. (2009). ‘Geopolitics 2.0’, ARI144.
- Keck, M.E., Sikkink, K. (1998). Activists Beyond Borders: Advocacy Networks in International Politics. Ithaca: Cornell University Press.
- Khondker, H.H. (2011). Role of New Media in the Arab Spring. Globalisations, 8(5), 675-679.
- Kissinger, H. (2015). World Order. New York: Penguin Books.
- Lord, C. (2006). Losing Hearts and Minds? Public Diplomacy and Strategic Influence in the Age of Terror. Westport (CT): Praeger Security International.
- McClanahan, J.R. (2002). America’s Information War on Terrorism: Winning Hearts and Minds in the Muslim World. Carlisle Barracks (PA): US Army War College.
- Payne, K. (2005). The Media as an Instrument of War. Parameters, Spring, 81-93.
- Simons, G. (2016). Islamic Extremism and the War for Hearts and Minds. Global Affairs, DOI:10.1080/23340460.2016.1152446
- Simons, G. (2010). Fourth Generation Warfare and the Clash of Civilisations. Oxford Journal of Islamic Studies, 21(3) 391-412.
- Waller, J.M. (2007). Fighting the War of Ideas Like a Real War: Messages to Defeat the Terrorists. Washington DC: The Institute of World Politics Press.
- Zalman, A., Clarke, J. (2009). The Global War on Terror: A Narrative in Need of a Rewrite, Ethics & International Affairs, 23(2), 101–113.
Bibliografia
Brophy, P. (2009). Narrative-Based Practice. Farnham: Ashgate.
Countering Violent Extremism (CVE) (2016). Positive Counter-Messaging: Can We do it Alone?, Defence IQ, March.
Cunningham, T. (2010). Strategic Communication in the New Media Sphere. JFQ, (59), 4th Quarter, 110-114.
Eder, M. K. (2011). Leading the Narrative: The Case of Strategic Communication. Annapolis (MD): Naval Institute Press.
Esch, J. (2010). Legitimising the “War on Terror”: Political Myth in Official-Level Rhetoric. Political Psychology, 31(3),. 357–391.
Fernandez, A.M. (2016). Countering the Islamic State’s Message. The Journal of International Security Affairs, Winter, no. 30, http://www.securityaffairs.org/issues/number-30/countering-islamic-states-message.
Fraser, M. (2009). ‘Geopolitics 2.0’, ARI144.
Keck, M.E., Sikkink, K. (1998). Activists Beyond Borders: Advocacy Networks in International Politics. Ithaca: Cornell University Press.
Khondker, H.H. (2011). Role of New Media in the Arab Spring. Globalisations, 8(5), 675-679.
Kissinger, H. (2015). World Order. New York: Penguin Books.
Lord, C. (2006). Losing Hearts and Minds? Public Diplomacy and Strategic Influence in the Age of Terror. Westport (CT): Praeger Security International.
McClanahan, J.R. (2002). America’s Information War on Terrorism: Winning Hearts and Minds in the Muslim World. Carlisle Barracks (PA): US Army War College.
Payne, K. (2005). The Media as an Instrument of War. Parameters, Spring, 81-93.
Simons, G. (2016). Islamic Extremism and the War for Hearts and Minds. Global Affairs, DOI:10.1080/23340460.2016.1152446
Simons, G. (2010). Fourth Generation Warfare and the Clash of Civilisations. Oxford Journal of Islamic Studies, 21(3) 391-412.
Waller, J.M. (2007). Fighting the War of Ideas Like a Real War: Messages to Defeat the Terrorists. Washington DC: The Institute of World Politics Press.
Zalman, A., Clarke, J. (2009). The Global War on Terror: A Narrative in Need of a Rewrite, Ethics & International Affairs, 23(2), 101–113.